27 November 2007

Breaking news indon menyorok dalam almari baju (27/11/07)

HARIAN METRO
http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Monday/Setempat/77620/Article/index_html

Sorok dalam almari baju
Oleh Zaid Salim


KUALA TERENGGANU: Cubaan seorang pendatang tanpa izin Indonesia menyorok dalam almari pakaian bagi mengelak ditahan imigresen yang menyerbu rumah kongsinya di Chendering, gagal apabila dikesan, kelmarin.

Wanita berusia 25 tahun dari Jawa, Indonesia itu dikatakan mengambil jalan mudah bersembunyi di celah helaian kain dalam almari itu ketika penghuni lain hilang arah sebaik menyedari kongsi mereka diserbu kira-kira jam 2 pagi.

"Saya bersembunyi dalam almari ini kerana mahu mengelak ditahan pihak berkuasa," katanya.

Timbalan Pengarah Penguatkuasa Imigresen Kanan, Mohd Sabri Ismail, berkata wanita berkenaan mendakwa tinggal bersama suaminya di sebuah bilik dalam kongsi itu.

Menurutnya, serbuan di tapak projek pembinaan dewan sebuah sekolah menengah di Chendering itu dibuat kira-kira jam 2.30 pagi membabitkan 15 anggota termasuk empat pegawai.

Mohd Sabri yang mengetuai operasi itu berkata, ketika pemeriksaan, beliau mendapati sebuah bilik di kongsi berkenaan kosong dan ketika memeriksa almari pakaian di bilik berkenaan, mendapati seorang wanita menyorok di celah pakaian yang tergantung dalam almari itu.

Beliau berkata, sebelum serbuan, empat pegawai dan anggota membuat intipan dan risikan di sekitar kongsi berkenaan bagi memastikan semua laluan ditutup.

"Kami terpaksa bersembunyi dalam semak berhampiran selama 30 minit sebelum menyerbu kongsi berkenaan kerana ketika tiba di lokasi, kami mendapati masih ada penghuni kongsi yang asyik bersembang.

"Bagaimanapun, selepas memastikan sekeliling kawasan berkenaan dikepung, kami memulakan serbuan dan berjaya menahan 21 pendatang termasuk empat wanita dalam kongsi yang mengandungi 10 pintu itu," katanya.

Mohd Sabri berkata, ada pendatang yang cuba meloloskan diri namun gagal kerana pihaknya sudah mengepung kongsi berkenaan.

Katanya, daripada jumlah itu, 15 daripada mereka warga Indonesia, manakala selebihnya dari Myanmar berusia antara 18 dan 29 tahun ditahan kerana tinggal lebih masa.

"Enam lelaki dan empat wanita berusia 18 hingga 27 tahun yang tinggal lebih masa ditahan untuk siasatan mengikut Seksyen 15(1)(c), Akta Imigresen 1959/63, manakala 11 lagi ditahan mengikut Seksyen 6(1)(c), akta sama kerana tidak memiliki dokumen," katanya.

11 comments:

abdulah babiwi said...

ini akbar kurang best la...cari yg sedikit terer beb... wakakakak ahahhahahh

Anonymous said...

this blog was made by chinese 'Singaporean supporter' living in Malaysia,

The chinese have abused and killed many Indonesian maid but always free .
Don't let Melayu unites! For indian and chinese, lets unite!

Anonymous berkata...
the owner of this blog is INDONESIAN. he uses INDONESIAN IP.

December 1, 2007 10:55 PM


kayaknya blog beneran nih kerjaan orang Temasek atau Yahudi di indonesia. ALERT ALERT

Anonymous said...

ada segudang definisi Malay disini.

Orang Melayu Indonesia, kalian adalah ras melayu, bukan ras malay yang malas dan aorag, sebutan british kepada jongos malay.

Buka sendiri website ini, ada segudang definisi Malay.

http://www.urbandictionary.com/define.php…
Cok Lie
Jakarta, Indonesia Reply »
|Report Abuse |#2 14 hrs ago
sekali lagi:

http://www.urbandictionary.com/define.php…
Cok Lie
Jakarta, Indonesia Reply »
|Report Abuse |#3 14 hrs ago
ada juga nih definisi “Malaysian” disini.

Malay njangan marah ke gue yeh… bukan gue yang tulis ini. Marah aja sama webmastertnya.

http://www.urbandictionary.com/define.php. ..

(Gua gak tega copy and paste disini, klik aja sendiri deh…)

indrikuw said...

Just One Word

MOTHERFUCKER MALAY - GO TO THE HELL

Mengaku sebagai Negara ISLAM tapi tidak menjalankan RUKUN ISLAM dan sebaliknya melakukan kekerasan kepada umat ISLAM sendiri..

FCUK YOU MALAY

indrikuw said...

MOTHERFUCKER MALAY - GO TO THE HELL

Mengaku sebagai Negara ISLAM tapi tidak menjalankan RUKUN ISLAM dan sebaliknya melakukan kekerasan kepada umat ISLAM sendiri..

FCUK YOU MALAY

(SPAM)

sieta tea said...

Emangnya kalo jadi bangsa malaysia udah dijamin masuk sorga???????

"Wahai orang-orang yang beriman janganlah satu kaum memperolok-olokkan kaum yang lain (karena) boleh jadi mereka (yang diperolok-olokkan) lebih baik dari mereka (yang memperolok-olokkan)." (QS 49:11)

abdul jalil said...

malaysia tai anjing berani nya cuman mukulin org yang ga berdaya ....
tai loe ...... beraninya cuman bikin blog doank klo berani lo tunju8kin diri lo bangsat
emang klo lo org malay dapet free pass buat masuk ke sorga

nenen ah yg percaya blog beginian said...

hey Fasciolepsis Buski...cari2 tempat aman aje ye! Dah banyak yang nyariin elo tuh...internetan bok ya jgn dikantor, mana penuh bokep virusan gitu lagi...Kekekeke... ;)

Indische said...

Malaysia memang iri sama Indonesia sejak jaman pemerintahan Soekarno..since luckily we're more good looking than them (wanita dan pria Indonesia physically memang jauh lebih OK:-)
Untuk Issue Budaya..kita juga lebih beragam dan kental:-)
Mengenai Kuliner, Indonesia lebih beragam jenis masakan tradisionalnya yang diakui nasional maupun internasional:-) sementara Malaysia banyak mengadopsi dari jenis kuliner chinese,Indian food dan Minang (baca. Indonesia).
Berikutnya mengenai music dan film malaysia...sangattt jauuuuuhhhhh jika dibandingkan dengan Indonesia, well ok adalah yang kerennya (too Phat)tapi itu perbadingannya dengan Indonesia 1:1000........

JADI..WAHAI PUTRA-PUTI INDONESIA...jangan upset saat baca blog ini..harus selalu diingat..kita tidak pernah memulai permusuhan ini duluan..Malaysia did!!
So secara derajat kita lebih tinggi, karena kita diposisi yang dihinakan dan di zolimi...harus nya kita justru kesian sama malaysia coz' they're so died in jealousy toward us!!!!

So Hidup..Soekarno!!! HIdup Monas!!! Hidup Jembatan Semanggi!! HIdup Pancasila Sakti!!! Hidup Masakan Kapau!!! Hidup Batik Indonesia!! Hidup Pekalongan!!! Hidup Garutan!!!Hidup Songket!! hidup Perairan Indonesia!!! Hidup Ambasador!!:-) Hidup Senayan City !!! HIdup Inul!!! hidup Marshanda!!! hidup Aming!! hidup Kick Andy!! Hidup Aa' Gym!! hidup Marga T.!!! hidup 3 Diva Indonesia!!! Hidup Tukul Arwana!! hidup Reog Ponorogo!!!

Anonymous said...

Visit Indonesia 2008

Celebrating 100 Years of Nation’s Awakening

Anonymous said...

Visit Indonesia 2008

Celebrating 100 Years of Nation’s Awakening